Zespół Szkół Ekonomicznych
ul. Z. Kazikowskiego 18
05-300 Mińsk Mazowiecki
Liceum Sztuk Plastycznych
im. E. M. Andriollego w Mińsku Mazowieckim

ul. Z. Kazikowskiego 18
05-300 Mińsk Mazowiecki
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O szkole
    • Historia
    • Dyrekcja
    • Rada pedagogiczna
    • O nas w mediach
  • Oferta edukacyjna
  • Rekrutacja
    • Regulamin
    • Harmonogram
    • Dokumenty do pobrania
    • Nabór elektroniczny
  • Liceum Sztuk Plastycznych
    • Historia
    • Galeria
    • Z życia szkoły
  • Internat
    • Historia internatu
    • Kadra wychowawcza
    • Galeria
    • Informacje
    • Regulamin
    • Dokumenty do pobrania
    • Kontakt
  • Galeria
  • E-DZIENNIK
  • Kontakt
  • Sukcesy i osiągnięcia
  • Dokumenty szkolne
    • Statut
    • Dokumenty do pobrania
  • Plan lekcji
  • Zajęcia pozalekcyjne
    • Koła zainteresowań
    • Szkolne Koło Wolontariatu
  • Biblioteka
  • Pedagog/Psycholog
  • Uczniowie
    • Kalendarz roku szkolnego
    • Samorząd uczniowski
    • Egzamin maturalny
    • Egzamin zawodowy
    • Egzamin dyplomowy
    • Podręczniki
    • Pomoc psychologiczno pedagogiczna
    • Pielęgniarka
  • Rodzice
    • Rada Rodziców
    • Plan zebrań
    • Kalendarz roku szkolnego
  • Absolwenci
    • Klub Absolwentów "Ekonom"
    • Absolwenci ZSE
    • Ankieta
  • Doradztwo zawodowe
  • Projekty
    • Innowacje pedagogiczne
    • Współpraca z zagranicą
    • Projekty unijne
  • Stowarzyszenie "Ekonom bliżej..."
  • Boisko Orlik 2012
  • BIP
  • RODO
  • Poczta

Zobacz nas na facebook'u:


Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim


Liceum Sztuk Plastycznych im. Elwiro Michała Andriollego w Mińsku Mazowieckim


Szkolne Projekty Filmowe

​


Nasz kanał na YouTube

Wizyt na stronie: 101750
Dzisiaj: 7

Innowacje pedagogiczne realizowane w ZSE w roku szkolnym 2016/2017:

„Enjoy diversity – wiem więcej o angielskim, uczę się tolerancji” z języka angielskiego

Innowacja o nazwie „Enjoy diversity – wiem więcej o angielskim, uczę się tolerancji” z języka angielskiego ma na celu:

- poszerzenie wiedzy z zakresu języka angielskiego;

- zaznajomienie uczniów z kulturą i literaturą angielskojęzyczną;

- zainteresowanie uczniów nauką języka angielskiego w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych;

- popularyzowanie języka angielskiego w szkole i motywowanie do jego nauki;

- poprawienie komunikacji i płynności językowej;

- wyrównywanie braków i poprawa kompetencji językowych w zakresie czytania, słuchania, mówienia i pisania;

- promowanie wykorzystania technologii komputerowej w nauce języków obcych;

- przygotowanie do matury rozszerzonej lub dwujęzycznej;

- realizację podstawy programowej w urozmaicony sposób;

- promowanie wśród uczniów postaw tolerancyjnych, uwrażliwianie na nierówności społeczne.

 

Innowacja z języka angielskiego zostanie przeprowadzona w klasie 3de i 3cf. W tych klasach innowacja o tej samej tematyce realizowana była w roku szkolnym 2015/2016. Była ona pozytywnie przyjęta przez uczniów, którzy z zainteresowaniem korzystali z proponowanych działań

Są to klasy maturalne dlatego ilość wyjazdów i lekcji z zakresu innowacji może być zmniejszona na rzecz przygotowania do egzaminu maturalnego. Oprócz tych klas działania               w ramach innowacji będą prowadzone w innych klasach nauczanych przez nauczyciela prowadzącego innowację. Proponowane w innowacji formy pracy odbywać się będą w trakcie lekcji lub po lekcjach (w zależności od zainteresowań uczniów). Część form przewidzianych w innowacji zależy od oferty instytucji zewnętrznych organizujących warsztaty kulturowe        i językowe. Innowacja prowadzona będzie w dwóch kategoriach tematycznych: pierwsza to zajęcia zapoznające uczniów z kulturą krajów angielskojęzycznych oraz rozwijające umiejętności językowe, druga to nauczanie tolerancji poprzez naukę języka angielskiego.

 

Planowane formy innowacji:

- wyjazdy na warsztaty kulturowo-językowe

- organizacja warsztatów i spotkań kulturowo-językowych na terenie szkoły

- uczestnictwo w wykładach i zajęciach prowadzonych na uczelniach wyższych

- lekcje kulturowe

- lekcje oraz dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym lub dwujęzycznym

- zajęcia z obcokrajowcami

- lekcje dotyczące szeroko rozumianego tematu tolerancji prowadzone w języku angielskim

- inne w tym momencie trudne do przewidzenia działania, które realizować będą cele innowacji.

Dzięki działaniom podjętym w ramach innowacji uczniowie poszerzą swoją wiedzę nie tylko językową ale także kulturową. Dzięki regularnym kontaktom z przykładami innej kultury uczniowie staną się bardziej otwarci i chętniej będą podejmować działania na rzecz własnego rozwoju. Zajęcia z zakresu tolerancji pomogą w budowaniu postawy empatii i zrozumienia dla inności. W trakcie wyjazdów i organizacji spotkań na terenie szkoły, uczniowie będą uczyć się współpracy, organizacji i podejmowania decyzji. Są to umiejętności miękkie, które są bardzo cenione na obecnym rynku pracy.

Innowacja będzie realizowana przy współpracy wszystkich nauczycieli języka angielskiego,          w miarę możliwości w trakcie roku mogą zostać włączone w działania pozostałe grupy językowe klas 3de oraz 3cf oraz inne grupy zainteresowane powyższymi tematami.

Na zakończenie innowacji przedstawiony zostanie wykaz podjętych działań wraz z osobami za nie odpowiedzialnymi oraz instytucjami współpracującymi.

 

 

„Algorytmika i programowanie” na lekcjach informatyki

Cele programu

Cele ogólne

  • Zdobycie określonej wiedzy z zakresu informatyki.
  • Stymulowanie rozwoju intelektualnego ucznia.

Cele edukacyjne

  • Przygotowanie do aktywnego i odpowiedzialnego życia w społeczeństwie informacyjnym.
  • Przygotowanie do posługiwania się metodami i środkami technologii informacyjnej w przyszłej aktywność w domu i w pracy.
  • Zrozumienie podstawowych zasad i oprogramowania.
  • Umiejętność właściwego dobierania narzędzi informatycznych do wykonywanych zadań.

Cele kształcenia

I. Bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, wykorzystanie sieci komputerowej; komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno - komunikacyjnych.

II. Wyszukiwanie, gromadzenie i przetwarzanie informacji z różnych źródeł; opracowywanie za pomocą komputera: rysunków, tekstów, danych liczbowych, motywów, animacji, prezentacji multimedialnych.

III. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera, z zastosowaniem podejścia algorytmicznego.

IV. Wykorzystania komputera oraz programów i gier edukacyjnych do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin oraz do rozwijania zainteresowań.

V. Ocena zagrożeń i ograniczeń, docenianie społecznych aspektów rozwoju i zastosowań informatyki.

Treści

Planowana realizacja treści programowych w poszczególnych klasach odbywałaby się w ramach godzin informatyki w cyklu kształcenia:

  • W klasie II – 2 godziny tygodniowo w miesiącu grudniu - realizując Godzinę kodowania– internetowy międzynarodowy kurs uczący programowania, zorganizowany przez Computer Science Education Week

W klasie III:
 

  • wyjazd na zajęcia do Wydziału Nauk Ścisłych Uniwersytetu Przyrodniczo – Humanistycznego w Siedlcach na wykłady popularnonaukowe:
  1. Programowanie klasyczne a wizualno-obiektowe.
  2. Grafika komputerowa - co to jest?
  3. Jak podjąć właściwą decyzję? - zastosowanie matematycznych metod optymalizacji.
  4. Programowanie aplikacji internetowych w różnych technologiach. Przegląd różnych technologii do programowania aplikacji internetowych J2EE Java, Microsoft .Net, XML i inne.
  5. Ćwiczenia laboratoryjne/warsztaty:
  6. Programowanie klasyczne a wizualno-obiektowe
  •  wyjazd na tzw. modułowe spotkania, w ramach, których będą się odbywały warsztaty i wykłady z informatyki na Politechnice Warszawskiej

Osiągnięcia, czyli co uczeń będzie umiał po zakończeniu nauki:

  • Wykonuje operacje na plikach w wybranym języku programowania (w językach programowania).
  • Przetwarza pliki tekstowe.
  • Tworzy własne programy, w których wykorzystuje przetwarzanie plików.
  • Zna dynamiczne struktury danych i typ wskaźnikowy danych.
  • Deklaruje zmienne typu wskaźnikowego. Stosuje w programach zmienne wskaźnikowe. Tworzy zmienne dynamiczne.
  • Zna wybrane struktury dynamiczne.
  • Analizuje gotowe programy, w których zastosowano listę jednokierunkową i binarne drzewo poszukiwań; uruchamia je i testuje dla wybranych danych. Rozumie i potrafi zastosować typ obiektowy.
  • Stosuje w programach wybrane struktury dynamiczne. Tworzy listę jednokierunkową.
  • Tworzy i przegląda binarne drzewo poszukiwań.
  • Pisze program wyszukujący wartości w binarnym drzewie uporządkowanym.
  • Korzystając z dodatkowej literatury, zapoznaje się z innymi strukturami dynamicznymi, np. z listą dwukierunkową.
  • Tworzy programy z zastosowaniem struktur dynamicznych.
  • Rozwiązuje zadania z matury i olimpiady informatycznej i bierze w niej udział.
  • Definiuje klasy. Deklaruje pola prywatne.
  • Omawia cechy programowania obiektowego: dziedziczenie i polimorfizm. Wie, czym są metody wirtualne. Poznaje zastosowanie tych cech, analizując gotowe programy. Modyfikuje programy według wskazówek nauczyciela..
  • Tworzy własne programy, stosując poznane zasady programowania modularnego i obiektowego.
  • Korzysta z fachowej literatury.
  • Wie, na czym polega programowanie zdarzeniowe.
  • Rozwiązuje zadania z olimpiady informatycznej i bierze w niej udział.

Metody oceny osiągnięć uczniów:

  1. Sprawdzanie i ocenianie prac pisemnych:
    1. testów i sprawdzianów,
    2. prac pisemnych na podstawie literatury popularnonaukowej, Internetu, telewizji, prasy.
  2. Ocena pracy w grupie podczas planowania i wykonywania ćwiczeń.
  3. Sprawdzanie i ocenianie działalności praktycznej uczniów – ocena programów, schematów.
  4. Udział w zajęciach dydaktycznych – aktywność na lekcji – dyskusja.
  5. Udział w konkursach.
  6. Samokontrola ucznia – samodzielne rozwiązywanie zadań - ćwiczeń.
  7. Wyniki:
    1. ankiet,
    2. konkursów,
    3. sprawdzianów przedmiotowych.

Ewaluacja programu

Po zakończeniu każdego roku nastąpi ewaluacja programu mająca na celu sprawdzenie efektywności podjętych działań. Analizie poddane będą wyniki testów: całorocznego po klasie I, II i egzaminu gimnazjalnego po kl. III - przedstawione w postaci raportu. 

Projekt ten przeznaczony jest dla uczniów w klasie z rozszerzonym programem matematyki i informatyki.

Na realizację zajęć przeznaczono dodatkowe dwie godziny w pierwszym semestrze klasy drugiej. W czasie ich trwania uczniowie będą programować podczas Godziny Kodowania. Praca odbywać się będzie w indywidualnie.

Oraz dwie lub trzy godziny w pierwszym semestrze klasy trzeciej. W czasie ich trwania uczniowie będą na wykładach bądź warsztatach wyjazdowych, będą pracować zespołowo.

Zdobyte umiejętności i wiedza w tym zakresie mają przygotować ucznia do zgłębienia środowiska i techniki programowania. Zajęcia te opierają się na zdobytej już wiedzy na przedmiocie informatyka w zakresie języka programowania i algorytmiki, ale także znacznie ją poszerzają. Sposób prowadzenia zajęć zakłada także rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i wymiany doświadczeń.

 

Zespól Szkól Ekonomicznych MIŃSK MAZOWIECKI

​                                  

Copyright © www.zsemm.edu.pl
Strona wykorzystuję pliki cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.
ZAMKNIJ